
Stimuleren van transparantie voor al onze producten
Bij Purina geloven we dat nutritionele info gemakkelijk te begrijpen moet zijn.
Consumenten toegang geven tot aanvullende informatie over onze producten.
We weten dat de consument belang hecht aan wat in het voer van haar of zijn huisdier zit. In 2016 hebben we er ons toe verbonden om informatie toegankelijker te maken door bevattelijke productinformatie en voedingsadviezen op de verpakking te vermelden. In 2020 behaalden we onze doelstelling om de consument toegankelijke, nauwkeurige en begrijpelijke informatie te verschaffen over onze dierenvoeding en producten.
In 2019 zijn we op basis van de meest gestelde vragen over onze dierenvoeding gestart met het beantwoorden ervan in ‘Jouw vragen zijn belangrijk’. En in 2020 lanceerden we ook ‘Elk ingrediënt heeft een doel’, om de consument een gedetailleerd beeld te geven van de gebruikte ingrediënten en wat hun functie is.
Daarnaast hebben we grote vooruitgang geboekt op de sociale media en onlineplatformen en met onze ‘Consumentenengagement teams’, waar we informatie en tips geven voor huisdiereigenaren en andere geïnteresseerden over wat niet op de etiketten staat. In de loop van 2019 en 2020 hadden we 275.460 contacten met klanten over dierenvoeding, adviezen, klachten en productinformatie. 56.006 daarvan gingen specifiek over de verzorging van huisdieren.
Ons standpunt: Purina, voedingsinformatie en -advies
Uit ons relevantie-onderzoek kwam naar voren dat huisdierliefhebbers tegenwoordig kritisch zijn op onze merken en producten. Ze willen weten wat er in onze producten zit en hoe meer informatie ze hebben, hoe beter. We delen natuurlijk al productgegevens, maar we zien ook dat deze gegevens niet altijd begrijpelijk genoeg zijn voor huisdierliefhebbers. Bij Purina willen we voedingsinformatie voor iedereen toegankelijk en begrijpelijk maken.
We willen dat consumenten een weloverwogen keuze maken en daarbij willen we ze helpen met complete en transparante informatie en adviezen. Samen met voedingsdeskundigen, autoriteiten en verschillende organisaties binnen de sector werken we aan duurzame en, waar van toepassing, onafhankelijke informatie voor klanten. Zo groeit bij hen het zelfvertrouwen en de kennis die zij nodig hebben om zelf weloverwogen beslissingen te kunnen nemen.
Wij vinden het belangrijk dat iedereen toegang heeft tot voedingsinformatie, maar ook dat mensen deze informatie begrijpen.
Nestlé in de maatschappij
Net zoals wij ons inzetten om de levens van huisdieren en degenen die van ze houden te verbeteren, zo zet ons moederbedrijf Nestlé zich in voor een betere kwaliteit van leven en een gezondere toekomst voor individuele personen, gezinnen, de samenleving en de planeet.
Casestudie
Een andere blik op dierenvoeding
Jouw interesse en vragen met betrekking tot onze producten, onze processen en onze impact op de planeet zijn belangrijk voor ons. Wij zijn van mening dat transparantie consumenten helpt bij het maken van weloverwogen keuzes. We begrijpen dat de kennis dat producten voedzaam, veilig en van hoogwaardige kwaliteit zijn vandaag de dag niet voldoende is. We zijn allemaal geïnteresseerd in wat er in onze producten zit waar de ingrediënten vandaan komen, hoe ze worden geproduceerd en wat onze impact is op het milieu. We hebben naar je geluisterd en zullen dat ook blijven doen. Zo proberen we jouw vragen open en eerlijk te beantwoorden als onderdeel van ons streven naar meer transparantie.
