Innoveren om de gezondheid en het welzijn van huisdieren te verbeteren
Bij Purina geloven we dat kwaliteitsvolle voeding belangrijk is voor het welzijn van huisdieren.
In 2021 en 2022 zullen we 10 nieuwe producten lanceren die inzetten op het verbeteren van de gezondheid en het welbevinden van huisdieren.
100% behaald
Tussen 2018 en 2020 hadden we als doel gesteld om 14 nieuwe producten te lanceren die gericht zijn op het verbeteren van de gezondheid en het welzijn van huisdieren. In 2020 hadden we al 37 nieuwe producten op de markt gebracht en daarmee ons engagement met in totaal 23 producten overschreden.
We hebben een rijke geschiedenis op het vlak van Innovatie en we blijven vernieuwen met het oog op de gezondheid en het welzijn van huisdieren, dat nog steeds een belangrijke prioriteit voor ons vormt. Sinds we deze belofte voor het eerst formuleerden in 2016 hebben we al 19 nieuwe producten uitgebracht, waaronder Purina® DENTALIFE® en Purina® ONE® Bifensis. Er verschenen publicaties in 17 wetenschappelijke tijdschriften. Ons oorspronkelijke streefdoel van 16 nieuwe producten tussen 2016 en 2018 hebben we dus ruimschoots gehaald.
Een van onze primeurs in 2020 was een revolutionaire innovatie, PRO PLAN® LIVECLEAR®, het eerste en enige kattenvoer dat bijdraagt tot het beperken van de allergenen die zich op kattenhaar en huidschilfers van katten bevinden. Dat baanbrekende dieet is het resultaat van meer dan tien jaar onderzoek bij Purina, gericht op een veilige, doeltreffende en katvriendelijke aanpak om kattenallergenen onder controle te krijgen.
Voeding staat absoluut centraal bij alles wat wij doen en is een van de essentiële manieren waarop we willen bijdragen tot een rijker leven voor huisdieren en de mensen die om hen geven.