Banen creëren voor jongeren binnen heel Europa
Het is belangrijk voor ons bedrijf om goede mensen aan te trekken en te houden, zodat we huisdieren ook in de toekomst kunnen verzekeren van een goed leven.
Ons doel was om voor het einde van 2016 minimum 1500 banen en traineeships bij Nestlé Purina in Europa te creëren voor jongeren onder de 30.
Met trots hebben we ons doel bereikt! Sinds 2014 hebben we 2429 jongeren aangenomen. En we blijven banen crëeren voor jongeren onder de 30 als onderdeel van het wereldwijde "Nestlé needs YOUth" initiatief van ons moederbedrijf. Het doel van dit iniatief is om voor het einde van 2020:
- 45.000 tot 50.000 plaatsen voor stages en traineeships te creëren;
- een betere samenwerking te realiseren met externe partners om deze te motiveren zich bij ons aan te sluiten en de impact te vergroten;
- ieder jaar 20.000 tot 25.000 banen te creëren voor jongeren onder de 30.
Ons standpunt
Jeugdwerkloosheid is wereldwijd een enorm probleem. We zijn ons ervan bewust dat het van essentieel belang is voor ons bedrijf om goede mensen aan te trekken en te houden, zodat we huisdieren ook in de toekomst kunnen verzekeren van een goed leven.
Bovendien vormen de jongeren onder de 30 de volgende generatie huisdiereigenaren. Zij zullen dus een belangrijke rol spelen in het stimuleren van de gezondheid en het welzijn van de huisdieren van de toekomst.
Nestlé in de maatschappij
Net zoals wij ons inzetten om de levens van huisdieren en degenen die van ze houden te verbeteren, zo zet ons moederbedrijf Nestlé zich in voor een betere kwaliteit van leven en een gezondere toekomst voor individuele personen, gezinnen, de samenleving en de planeet.
Lees meer over 'Nestlé in de maatschappij'