Jij vraagt, wij antwoorden! Hier vind je onze antwoorden op veelgestelde vragen in verband met COVID-19 en huisdieren.
Waar vind ik de meest recente informatie over COVID-19 en huisdieren?
De situatie verandert van dag tot dag. Daarom raden we je aan om regelmatig de nieuwsberichten te lezen van officiële en betrouwbare instanties zoals de World Small Animal Veterinary Association (WSAVA), de World Organization for Animal Health (OIE) en De Federale overheidsdienst (FOD) Volksgezondheid, Veiligheid van de Voedselketen en Leefmilieu.
Is Purina in staat om tijdens deze crisis dierenvoeding, snacks en kattenbakvulling te blijven produceren?
De activiteiten van Purina (productie van dierenvoeding, snacks en kattenbakvulling) behoren tot de zgn. 'essentiële sectoren'. Purina is bijgevolg niet onderworpen aan de huidige lockdownmaatregelen of enige verplichting om te sluiten. Purina neemt belangrijke maatregelen om ervoor te zorgen dat het de consument zo goed mogelijk van dienst kan zijn.
Is het veilig om nu met mijn huisdier naar de dierenarts te gaan?
Als je huisdier medische hulp nodig heeft, neem dan contact op met je dierenarts. Dierenartsen bieden een essentiële dienst aan. Het is wel mogelijk dat je wegens de huidige situatie niet op elk moment een afspraak kunt maken of dat er specifieke regels van kracht zijn.
De favoriete voeding van mijn huisdier is moeilijk te vinden. Kan ik overschakelen op andere voeding?
Ons team doet er alles aan om ervoor te zorgen dat de favoriete voeding van je huisdier verkrijgbaar is in de winkel. Als die toch moeilijk te vinden is, kan het nodig zijn om tijdelijk een ander product te kiezen. Probeer in dat geval om over een periode van 7-10 dagen geleidelijk over te schakelen op de nieuwe voeding en deze aanvankelijk te mengen met de huidige voeding. Ga op dezelfde manier te werk wanneer je weer overschakelt op de favoriete voeding van je huisdier. Als je huisdier om gezondheidsredenen specifieke voeding krijgt, raadpleeg dan eerst je dierenarts alvorens de voeding te veranderen.